INVESTIGADORES
OTERO Maria Rita
artículos
Título:
Estructura Conceptual Propuesta para Enseñar los fundamentos de la Mecánica Cuántica en la escuela
Autor/es:
FANARO, M. A.; OTERO, M. R.; MOREIRA, M. A.
Revista:
Monografía VIII, Indivisa, Boletín de Estudios e Investigación
Editorial:
EULASALLE
Referencias:
Lugar: MADRID; Año: 2007 vol. 8 p. 189 - 201
ISSN:
1579-3141
Resumen:
In this paper we propose a didactical framework, based on the Critical Meaningful Learning Theory (Ausubel, 1963, 1968; Novak, 1982; Gowin, 1981; Novak & Gowin, 1984; Moreira, 2000), the Conceptual Fields Theory (Vergnaud, 1990), and the conceptions of knowledge and language held by Humberto Maturana (1995) to formulate a Proposed Conceptual Structure to teach Quantum Mechanics foundations at high school level from the perspective of Feynman´s multiple parts approach (1965).