INVESTIGADORES
TAVERNA LOZA Andrea Sabina
artículos
TAVERNA, ANDREA; PADILLA, MIGDALIA; WAXMAN, SANDRA
How pervasive is joint attention? Mother‐child dyads from a Wichi community reveal a different form of “togetherness”
Developmental Science; Lugar: New York; Año: 2024 p. 1 - 13
FERNANDEZ RUIZ, MATÍAS; TAVERNA, ANDREA S.
Native Ontological Framework Guides Causal Reasoning: Evidence from Wichi People
Journal of Cognition and Culture; Año: 2023 p. 397 - 419
ANDREA TAVERNA; BAIOCCHI, MARÍA CELESTE
ELABORACIÓN DE SISTEMAS SEMIÓTICOS WICHÍ CON UNA METODOLOGÍA COLABORATIVA: LIBROS INFANTILES ILUSTRADOS HUNHAT LHELEY (HABITANTES DE LA TIERRA)
Confluencia de Saberes. Revista de Educación y Psicología; Lugar: Bariloche; Año: 2021 vol. 3 p. 4 - 29
TAVERNA, A. S.; MIGDALIA I. PADILLA COLÓN; BAIOCCHI, M. C.; PERALTA, O. A.
Collaborative pedagogy: 3-year-olds bring pedagogical cues into alignment with analogical reasoning to extract generic knowledge
EUROPEAN JOURNAL OF PSYCHOLOGY OF EDUCATION - EJPE; Año: 2021 vol. 36 p. 423 - 438
TAVERNA, ANDREA S.
Motherese in the Wichi Language (El maternés en la lengua wichí)
INFANCIA Y APRENDIZAJE; Lugar: Madrid; Año: 2021 vol. 44 p. 303 - 335
TAVERNA, A. S.; WAXMAN, S. R.
Early lexical acquisition in the Wichi Language
Journal of Child Language; Año: 2020
MAREOVICH, FLORENCIA; TAVERNA, ANDREA S.; PERALTA, OLGA A.
Adjective Learning by Spanish-Speakers Children and Adults. The Impact of Morphology and Semantic Information
JOURNAL OF GENETIC PSYCHOLOGY; Año: 2020
TAVERNA, A. S.; MEDIN, D. L.; WAXMAN, S. R.
Tracing culture in children's thinking: A socioecological framework in understanding nature
INFANCIA Y APRENDIZAJE; Año: 2020
BAIOCCHI, M. C.; WAXMAN, S. R.; PEREZ, E.M.; PEREZ, A.; TAVERNA, A. S.
Social-ecological relations among animals serve as a conceptual framework among the Wichi
Cognitive Development Journal; Año: 2019 vol. 52
TAVERNA, A. S.; MEDIN, D. L.; SANDRA WAXMAN
"Inhabitants of the earth": Reasoning about folkbiological concepts in Wichi children and adults
EARLY EDUCATION AND DEVELOPMENT; Lugar: Filadelfia; Año: 2016 vol. 27 p. 1109 - 1129
MAREOVICH, FLORENCIA; TAVERNA, A. S.; PERALTA, O. A.
Enseñando palabras mediante libros ilustrados: El aprendizaje temprano de sustantivos y adjetivos
Interdisciplinaria; Lugar: Buenos Aires; Año: 2015 vol. 32 p. 89 - 107
TAVERNA, A. S.; WAXMAN, S. R.; MEDIN, D. L.; MOSCOLONI, N.; PERALTA, O. A.
Naming living things: Linguistic, experiential and cultural factors in Wichí and Spanish speaking children
Journal of Cognition and Culture; Año: 2014 p. 213 - 233
TAVERNA, A. S.; PERALTA, OLGA ALICIA
Young Children?s Category Learning. A Training Study.
EUROPEAN JOURNAL OF PSYCHOLOGY OF EDUCATION - EJPE; Lugar: Lisboa; Año: 2013 vol. 28 p. 599 - 617
TAVERNA, A. S.; PERALTA, O. A.
Formación de categorías supraordenadas en la niñez temprana: el papel de la instrucción
INFANCIA Y APRENDIZAJE; Lugar: Madrid; Año: 2012 vol. 35 p. 135 - 149
TAVERNA, A. S.; PERALTA, O. A.
Comparación e Inferencia en la categorización de artefactos no-familiares. Un estudio con niños pequeños.
Psykhe; Lugar: Santiago; Año: 2012 vol. 21 p. 21 - 36
TAVERNA, A. S.; WAXMAN, S. R.; MEDIN, D. L.; PERALTA, O. A.
Folkbiological concepts: New evidence from Wichí children and adults.
Journal of Cognition and Culture; Año: 2012 vol. 12 p. 339 - 358
TAVERNA, A. S.; PERALTA, O. A.
Rutas hacia la formación del significado de las palabras. Naturaleza, experiencia, construcción y contexto.
Estudios de Psicología; Lugar: Madrid; Año: 2010 vol. 31 p. 115 - 131
TAVERNA, ANDREA SABINA; PERALTA, OLGA ALICIA
Desarrollo conceptual: Perspectivas actuales en la adquisición temprana de conceptos.
Psykhe; Lugar: Chile; Año: 2009 vol. 18 p. 49 - 59
TAVERNA, ANDREA SABINA; PERALTA, OLGA ALICIA
Dificultades de Aprendizaje. La evaluación dinámica como herramienta diagnóstica
REVISTA INTERCONTINENTAL DE PSICOLOGíA Y EDUCACIóN; Lugar: México; Año: 2009 vol. 11 p. 113 - 139
TAVERNA, A. S.
Hacia una perspectiva del desarrollo en el estudio de la metacognición.
IRICE; Lugar: Rosario; Año: 2006 p. 143 - 147