INVESTIGADORES
HERMIDA Maria Julia
artículos
GOLD, M.; HERMIDA M.J.
An integral approach to address Chagas disease
Frontiers in Parasitology; Año: 2023 vol. 2
ALEJANDRO SANTOS, JORGE; HERMIDA, MARIA JULIA
Pedagogía freireana y neurociencia educacional: un diálogo posible
REVISTA BRASILEIRA DE ESTUDOS PEDAGOGICOS; Año: 2022 vol. 103
HERMIDA M.J.; GARZÓN, M.; MARTINEZ, M.C.
Just using computers for any subject is not enough to acquire computational thinking in early childhood education
Psicologia: Teoria e Prática; Lugar: San Pablo; Año: 2022
HERMIDA M.J.; SHALOM, D.E.; SEGRETIN, M. S.; GOLDIN, ANDREA PAULA; ABRIL, M.; LIPINA S. J.; SIGMAN, M.
Corrigendum: Risks for Child Cognitive Development in Rural Contexts
Frontiers in Psychology; Lugar: Lausana; Año: 2021 vol. 12
HERMIDA, MARIA JULIA; PEREZ SANTANGELO, AGUSTÍN; CALERO, CECILIA INÉS; GOIZUETA, CAROLINA; ESPINOSA, MANUEL; SIGMAN, MARIANO
Learning-by-Teaching Approach Improves Dengue Knowledge in Children and Parents
AMERICAN JOURNAL OF TROPICAL MEDICINE AND HYGIENE; Año: 2021 p. 1 - 8
PEZZATTI, LAURA; EDELSZTEIN, VALERIA; HERMIDA, MARIA-JULIA
The learning of mathematics in Argentina and its association with the cognitive sciences: opportunities and challenges ( El aprendizaje de la matemática en la Argentina y su relación con las ciencias cognitivas: oportunidades y desafíos )
Studies in Psychology; Lugar: Thames; Año: 2020 p. 1 - 25
FRACCHIA, C.; SEGRETIN, M. S.; HERMIDA, M. J.; PRATS, L.; LIPINA S. J.
Mediating role of poverty in the association between environmental factors and cognitive performance in preschoolers
Revista Argentina de Ciencias del Comportamiento; Lugar: Córdoba; Año: 2020 p. 24 - 38
HERMIDA, MARIA JULIA; SHALOM, DIEGO EDGAR; SEGRETIN, MARÍA SOLEDAD; GOLDIN, ANDREA PAULA; ABRIL, MARCELO CLAUDIO; LIPINA, SEBASTIÁN JAVIER; SIGMAN, MARIANO
Risks for Child Cognitive Development in Rural Contexts
Frontiers in Psychology; Año: 2019 vol. 9 p. 1 - 12
HERMIDA, MARIA JULIA; SEGRETIN, MARIA SOLEDAD; SHALOM, DIEGO EDGAR; LOPEZ-ROSENFELD, MATÍAS; ABRIL, MARCELO CLAUDIO; LIPINA, SEBASTIÁN JAVIER; SIGMAN, MARIANO
Temperament Predicts Processing Speed in Low Socioeconomic Status Rural Preschoolers
Mind, Brain, and Education; Lugar: New Jersey; Año: 2019
HERMIDA M.J.; RAMIREZ V.; GOIZUETA, C.; PERIAGO, M.V.
Promoción del lavado de manos en niños de 10 años: evaluación de intervenciones piloto en ciudades del Norte Argentino
Revista Argentina de Ciencias del Comportamiento; Lugar: Córdoba; Año: 2019 vol. 11 p. 33 - 45
PRATS, L.; SEGRETÍN M.S.; FRACCHIA, C.; KAMIENKOWSKI JE; PIETTO LM; HERMIDA M.J.; GIOVANNETTI, F.; MANCINI, N.; GRAVANO, A.; SHEESE, B.; LIPINA S.J.
Asociaciones entre factores individuales y contextuales con el desempeño cognitivo en preescolares de hogares con Necesidades Básicas Insatisfechas (NBI).
Cuadernos de Neuropsicología-Panamerican Journal of Neuropsychology; Lugar: Santiago de Chile; Año: 2017 vol. 11 p. 42 - 77
HERMIDA M.J.; SEGRETÍN M.S.; SONI GARCÍA A.; LIPINA S.J.
Conceptions and misconceptions about neuroscience in preschool teachers: a study from Argentina
Educational Research; Lugar: Londres; Año: 2016
SEGRETÍN M.S.; HERMIDA M.J.; PRATS, L.; FRACCHIA, C.; COLOMBO J.A.; LIPINA S.J.
Estimulación de procesos cognitivos de niños de 4 años: comparaciones entre formatos individual y grupal de intervención
Revista Argentina de Ciencias del Comportamiento; Lugar: Córdoba; Año: 2016 vol. 8 p. 48 - 60
FRACCHIA, C.; GIOVANNETTI, F.; GILI, J.; LÓPEZ-ROSENFELD, M.; HERMIDA M.J.; PRATS, L.; SEGRETÍN M.S.; LIPINA S.J.
Individuality and Self-regulation in Preschoolers
Diskurs Kindheits- und Jugendforschung; Año: 2016 vol. 11 p. 457 - 471
SEGRETIN, S.; HERMIDA M.J.; PRATS, L.; FRACCHIA, C.; RUETTI, E.; LIPINA, S.J.
Childhood poverty and cognitive development in Latin America in the XXI Century
New Directions for Child and Adolescent Development; Lugar: New York; Año: 2016
HERMIDA M.J.; SEGRETÍN M.S.; PRATS, L.; FRACCHIA, C.; COLOMBO J.A.; LIPINA S.J.
Cognitive neuroscience, developmental psychology, and education: Interdisciplinary development of an intervention for low socioeconomic status kindergarten children
Trends in Neuroscience and Education; Lugar: Amsterdam; Año: 2015 vol. 4 p. 15 - 25
GOLDIN, A.; HERMIDA M.J.; SHALOM, D.E.; COSTA, M.E.; LÓPEZ-ROSENFELD, M.; SEGRETÍN M.S.; FERNÁNDEZ SLEZAK, D.; LIPINA S.J.; SIGMAN, M.
Far transfer to language and math of a short software-based gaming intervention
Proceedings of the National Academy of Sciences; Año: 2014 p. 6443 - 6448
SEGRETÍN M.S.; LIPINA S.J.; HERMIDA M.J.; SHEFFIELD T.D.; NELSON J.M.; ESPY K.A.; COLOMBO J.A.
Predictors of cognitive enhancement after training in preschoolers from diverse socioeconomic backgrounds
Frontiers in Psychology; Año: 2014 vol. 5 p. 1 - 21
GOLDIN, A.; SEGRETÍN M.S.; HERMIDA M.J.; PAZ, L.; LIPINA S.J.; SIGMAN, M.
Training planning and working memory in third graders
Mind, Brain and Education; Lugar: Nueva Jersey; Año: 2013 vol. 7 p. 136 - 146
LIPINA S.J.; SEGRETÍN M.S.; HERMIDA M.J.; PRATS, L.; FRACCHIA, C.; LÓPEZ CAMELO, J.; COLOMBO J.A.
Linking childhood poverty and cognition: environmental mediators of non-verbal executive control in an Argentine sample
Developmental Science; Lugar: Washington; Año: 2013 vol. 16 p. 1 - 11
PRATS, L.; FRACCHIA, C.; SEGRETÍN M.S.; HERMIDA M.J.; COLOMBO J.A.; LIPINA S.J.
Predictores socioambientales e individuales del desempeño en una tarea atencional con demandas de alerta, orientación y control
Revista Argentina de Ciencias del Comportamiento; Lugar: Córdoba; Año: 2012 vol. 4 p. 19 - 31
HERMIDA M.J.; SEGRETÍN M.S.; LIPINA S.J.; BENARÓS S.; COLOMBO J.A.
Abordajes neurocognitivos en el estudio de la pobreza infantil: consideraciones conceptuales y metodológicas
International Journal of Psychology and Psychological Therapy; Lugar: Almería; Año: 2010 vol. 10 p. 205 - 225
BENARÓS S.; LIPINA S.J.; SEGRETÍN M.S.; HERMIDA M.J.; COLOMBO J.A.
Neurociencia y Educación: hacia la construcción de puentes interactivos
REVISTA DE NEUROLOGIA; Lugar: Barcelona; Año: 2009 vol. 23 p. 179 - 186
LIPINA S.J.; SARLE, P.; MOREAU DE LINARES L.; RODRIGUEZ LUINI N.; ITKIN S.; WEINSTEIN E.; FERRADÁS D.; WINDLER R.; BENARÓS S.; SEGRETÍN M.S.; HERMIDA M.J.
Repensando los procesos didácticos en diálogo con las Ciencias Cognitivas
Estudios sobre Nivel Inicial; Lugar: Buenos Aires; Año: 2009 vol. 5 p. 1 - 7