INVESTIGADORES
RESCHES Mariela
artículos
PÉREZ PEREIRA, M.; FERNÁNDEZ, P.; RESCHES, M.; GÓMEZ TAIBO, M.
Does temperament influence language development? Evidence from preterm and full-term children
Infant Behavior and Development; Año: 2016 vol. 42 p. 11 - 21
QUINTELA. I. CARRACEDO, A. ; FERNÁNDEZ-PRIETO, M.; GÓMEZ GUERRERO, L. ; RESCHES, M.; EIRIS, J. ; BARROS, F.; CARRACEDO, A.
A 6q14.1-q15 microdeletion in a male patient with severe autistic disorder, lack of oral language, and dysmorphic features with concomitant presence of a maternally inherited Xp22.31 copy number gain.
Clinical Case Reports; Año: 2015 vol. 3 p. 415 - 423
QUINTELA. I. ; GÓMEZ GUERRERO, L.; FERNÁNDEZ-PRIETO, M.; RESCHES, M.; BARROS, F.; CARRACEDO, A.
Female Patient with Autistic Disorder, Intellectual Disability and Co-morbid Anxiety Disorder: Expanding the Phenotype Associated with the Recurrent 3q13.2-q13.31 Microdeletion
American Journal of Medical genetics Part-A; Año: 2015 vol. 9999 p. 1 - 9
PÉREZ PEREIRA, M.; FERNÁNDEZ, P.; GÓMEZ TAIBO, M.; RESCHES, M.
Language development of low risk preterm infants up to the age of 30 months
EARLY HUMAN DEVELOPMENT; Lugar: Amsterdam; Año: 2014 vol. 90 p. 649 - 656
PÉREZ PEREIRA, M.; FERNÁNDEZ, P.; RESCHES, M.; GÓMEZ TAIBO, M.
Determinants of early language and communication in preterm and full term infants: a comparative study.
Enfance; Lugar: París; Año: 2013 vol. 1 p. 59 - 76
PÉREZ PEREIRA, M.; RESCHES, M.
Concurrent and predictive validity of the Galician CDI
Journal of Child Language; Lugar: Cambridge; Año: 2011 vol. 38 p. 121 - 140
PÉREZ-PEREIRA,M. ; INSÚA MEIRÁS, F.; FERNÁNDEZ, P.; RESCHES, M.; GÓMEZ TAIBO, M.; PERALBO, M.; DÍAZ RODRÍGUEZ, C.; BUCETA CANCELA, M.J.
Desenvolvemento da linguaxe e factores relacionados en nenos prematuros de idade preescolar.
Quinesia. Revista de Educación Especial; Lugar: La Coruña; Año: 2011 vol. 43/4 p. 61 - 73
PÉREZ-PEREIRA, M.; FERNÁNDEZ, P.; DÍAZ, C.; RESCHES, M.; GÓMEZ TAIBO, M.; PERALBO, M.
Desarrollo lingüístico y comunicativo temprano de niños prematuros
Revista de Logopedia, Foniatría y Audiología; Lugar: Barcelona; Año: 2011 vol. 31 p. 148 - 159
RESCHES, M.; SERRAT, E. ; ROSTAN, C; ESTEBAN, M.
Lenguaje y Teoría de la Mente: una aproximación multidimensional
INFANCIA Y APRENDIZAJE; Lugar: Madrid; Año: 2010 vol. 33 p. 315 - 333
ROTAN, C.; SERRAT, E ; RESCHES, M.; VILA, I
Origine ed evoluzione della teoria della mente come base della cooperazione e la cultura umana
Metis; Lugar: Padova; Año: 2010 vol. XVII p. 29 - 52
PÉREZ PEREIRA, M.; RESCHES, M.
Análisis pragmático de las conversaciones entre niños ciegos y sus madres y la cuestión de la directividad materna.
INFANCIA Y APRENDIZAJE; Lugar: Madrid; Año: 2008 vol. 31 p. 425 - 447
PÉREZ PEREIRA, M. ; RESCHES, M.; GÓMEZ TAIBO, M. ; FERNÁNDEZ DE LA IGLECIA, C. ; DÍAZ RODRÍGUEZ, C. ; BUCETA, M.J.; INSÚA, F. ; FERNÁNDEZ, P.
Efectos da prematuridade no desenvolvemento psicolóxico.
Quinesia. Revista de Educación Especial; Lugar: La Coruña; Año: 2008 vol. 40 p. 5 - 22
RESCHES, M. ; PÉREZ-PEREIRA, M
Referential communication abilities and Theory of Mind development in preschool children
Journal of Child Language; Lugar: Cambridge; Año: 2007 vol. 34 p. 21 - 52
PÉREZ PEREIRA, M.; RESCHES, M.
Elaboración de las formas breves del Inventario do Desenvolvemento de Habilidades Comunicativas. Datos normativos y propiedades psicométricas.
INFANCIA Y APRENDIZAJE; Lugar: Madrid; Año: 2007 vol. 30 p. 565 - 588
PIACENTE, T. ; MARDER, S.; RESCHES, M.; LEDESMA, R
El Contexto alfabetizador hogareño en familias de la pobreza. Comparación de sus características con las de familias no pobres.
Revista Iberoamericana de Diagnóstico y Evaluación Psicológica (RIDEP); Lugar: Buenos Aires; Año: 2006 vol. 21 p. 61 - 88
RESCHES, M.; PÉREZ PEREIRA, M.
Comunicación referencial y conocimiento social: ¿independientes o conectados?
Anuario de Psicología; Lugar: Barcelona; Año: 2004 vol. 35 p. 143 - 175
rds']