INVESTIGADORES
MUSSO Mariel Fernanda
artículos
INTROZZI, M. I; LÓPEZ RAMÓN, M.F; GARCÍA, M. J; ZAMORA, E.V; MUSSO, M.; RICHARD´S, M.
Selective Attention (SA) and Perceptual Inhibition (PI) Throughout the Lifespan
Journal of Cognition and Development; Año: 2024 p. 1 - 20
BOGIAIZIAN, D.; MUSSO, M. F.; DIAZ KUAIK, I.; SOLARI, A. A.
Psychometric Properties of the Inventory of Positive and Negative Beliefs about Anxiety (ICPNA) Propiedades Psicométricas del Inventario de Creencias Positivas y Negativas sobre la Ansiedad (ICPNA)
Revista Iberoamericana de Diagnostico y Evaluacion Psicologica; Año: 2023 vol. 67 p. 101 - 116
MUSSO, M. F.; MOYANO, S.; RICO-PICO, J.; CONEJERO, A.; BALLESTEROS-DUPERON; CASCALLAR, E. C.; RUEDA, M. R.
Predicting Effortful Control at 3 Years of Age from Measures of Attention and Home Environment in Infancy: A Machine Learning Approach
Children; Año: 2023 vol. 10
BOEKAERTS, M.; MUSSO, M. F.; CASCALLAR, E. C.
Predicting Attribution of Letter Writing Performance in Secondary School: A Machine Learning Approach.
Frontiers in Education; Año: 2022
GUERRA, PAULINA ELIZABETH ROBALINO; MUSSO, MARIEL FERNANDA; VAILATI, PABLO AUGUSTO; CASCALLAR, EDUARDO
Personality and mental health: Factors impacting perceived health risks and protective behaviors during the early COVID-19 quarantine
Cognition, Brain, Behavior. An Interdisciplinary Journal; Año: 2022 vol. 26 p. 37 - 65
MUSSO, M. F.; CÓMBITA, L. M.; CASCALLAR, E. C.; RUEDA, M. R.
Modeling the Contribution of Genetic Variation to Cognitive Gains Following Training with a Machine Learning Approach
Mind, Brain, and Education; Año: 2022 vol. 16 p. 300 - 317
ROBALINO GUERRA, P. E.; MUSSO, M. F.
Self-efficacy at Workplace: Validation of Spanish Versions of Occupational Emotional, Social, and Task Self-efficacy scales
Revista Argentina de Ciencias del Comportamiento; Año: 2022 vol. 14 p. 104 - 115
RODRÍGUEZ-HERNÁNDEZ, CARLOS FELIPE; MUSSO, MARIEL; KYNDT, EVA; CASCALLAR, EDUARDO
Artificial neural networks in academic performance prediction: Systematic implementation and predictor evaluation
Computers and Education: Artificial Intelligence; Año: 2021 vol. 2
QUESADA-PALLARÈS, CARLA; MUSSO, MARIEL F.; CIRASO-CALÍ, ANNA; CASCALLAR, EDUARDO
The well-fit for the FET model: Understanding training transfer factors in Spain El bon ajust del model FET: entendre els factors de transferència de la formació a Espanya El buen ajuste del modelo FET: comprender los factores de transferencia de la formación en España
Educar; Lugar: Barcelona; Año: 2021 vol. 58 p. 103 - 121
MUSSO, MARIEL F.; HERNÁNDEZ, CARLOS FELIPE RODRÍGUEZ; CASCALLAR, EDUARDO C.
Predicting key educational outcomes in academic trajectories: a machine-learning approach
HIGHER EDUCATION; Año: 2020
MUSSO, M. F.; CASCALLAR, EDUARDO C.; BOSTANI, N.; CRAWFORD, M.
Identifying Reliable Predictors of Educational Outcomes through Machine-Learning Predictive Modeling
Frontiers in Education; Año: 2020
MUSSO, MARIEL F.; BOEKAERTS, MONIQUE; SEGERS, MIEN; CASCALLAR, EDUARDO C.
Individual differences in basic cognitive processes and self-regulated learning: Their interaction effects on math performance
Learning and Individual Differences; Lugar: xx; Año: 2019 vol. 71 p. 58 - 70
ROBALINO GUERRA, P. E.; MUSSO, M. F.
Inatención del conductor: un estudio acerca de las relaciones entre redes atencionales y la propensión a cometer errores durante la conducción
Interdisciplinaria. Revista de Psicología y Ciencias Afines; Lugar: Buenos Aires; Año: 2018 vol. 35 p. 411 - 430
PARDO CAMPOS, M. L.; MUSSO, M.; KESELMAN, A.; GRUÑEIRO, L.; BERGADÁ, I.; CHIESA, A.
Parenting styles and coping strategies among patients with early detected and treated congenital hypothyroidism
ARCHIVOS ARGENTINOS DE PEDIATRIA; Lugar: Buenos Aires; Año: 2018 vol. 116 p. 142 - 146
CAMPOS, MARÍA L. PARDO; MUSSO, MARIEL; KESELMAN, ANA; GRUÑEIRO, LAURA; BERGADÁ, IGNACIO; CHIESA, ANA
Cognitive profiles of patients with early detected and treated congenital hypothyroidism
ARCHIVOS ARGENTINOS DE PEDIATRIA; Lugar: Buenos Aires; Año: 2017 vol. 115 p. 12 - 17
MUSSO, M. F.; SCHERB, E.; WYSS, G.; CASCALLAR, E. C.; VISSERS, W.
VALIDATION OF A SPANISH VERSION OF THE REMORALIZATION SCALE
Anuario de Psicologia; Lugar: Barcelona; Año: 2017 vol. 47 p. 1 - 8
CASCALLAR, E. C.; MUSSO, M. F.; KYNDT, E.; DOCHY, F.
Modelling for understanding AND for prediction/classification - the power of neural networks in research
Frontline Learning Research; Lugar: Leuven; Año: 2015 vol. 6 p. 67 - 81
MARIEL F. MUSSO; EVA KYNDT; EDUARDO C. CASCALLAR; FILIP DOCHY
Predicting General Academic Performance and Identifying the Differential Contribution of Participating Variables using Artificial Neural Networks
Frontline Learning Research; Lugar: Leuven; Año: 2013 vol. 1 p. 42 - 71
BOEKAERTS, M.; MUSSO, M. F.; CASCALLAR, E. C.
Self-regulated Learning and the Understanding of Complex Outcomes
Education Research International; Lugar: New York; Año: 2012 vol. 12 p. 1 - 2
MUSSO, M. F.; KYNDT, E. ; CASCALLAR, E. C.; DOCHY, F.
Predicting Mathematical Performance: the Effect of Cognitive Processes and Self-Regulation Factors
Education Research International; Lugar: New York; Año: 2012 vol. 12 p. 1 - 13
MUSSO, M. F. ; COSTA LIESTE, E. ; DUARTE, C.
Procesos cognitivos, estrategias de aprendizaje y competencias: un estudio descriptivo en estudiantes universitarios
Revista Cientifica de UCES; Lugar: La Plata; Año: 2012 vol. 16 p. 127 - 144
MUSSO, M.
Funciones ejecutivas: un estudio de los efectos de la pobreza sobre el desempeño ejecutivo
Interdisciplinaria. Revista de Psicologia y Ciencia Afines. ISNN: 0325-8203; Lugar: Buenos Aires; Año: 2010 vol. 27 p. 95 - 110
MUSSO, M.
Evaluación de funciones ejecutivas en niños: análisis y adaptación de pruebas en un contexto escolar.
REVISTA IBEROAMERICA DE DIAGNOSTICO Y EVALUACION PSICOLOGICA; Lugar: Buenos Aires; Año: 2009 vol. 27 p. 157 - 178
MUSSO, M.
Funciones ejecutivas y control ejecutivo: una revisión bibliográfica mirando la arquitectura cognitiva
Revista de Psicología; Lugar: Buenos Aires; Año: 2009 vol. 5 p. 106 - 123
MUSSO, M.; CASCALLAR, E. C.
New Approaches For Improved Quality In Educational Assessments: Using Automated Predictive Systems In Reading And Mathematics
Problems of Education in the 21st Century; Lugar: Lithuania; Año: 2009 vol. 17 p. 134 - 151
GHIGLIONE, M.; IGLESIA, F.; MEIER, M.; MUSSO, M.; PETRIC, N.
Estilos de aprendizaje: diversidad y equidad en el ámbito universitario
DUC IN ALTUM; Lugar: Paraná, Entre Ríos; Año: 2002 vol. 1 p. 25 - 32
MUSSO, M. F,; CLERICO, G. M.; GHIGLIONE, M. E.; IGLESIAS, F.; MARTINEZ, M. E.; MEIER, M.; PETRIC, N.; SUAREZ, M.
Expectativas académicas: un estudio exploratorio en los primeros egresados de Derecho. Año 2001
DUC IN ALTUM; Lugar: Parana, Entre Ríos; Año: 2002 vol. 2 p. 87 - 91