INVESTIGADORES
HERMIDA Maria Julia
capítulos de libros
HERMIDA M.J.; SHALOM, DIEGO EDGAR
Child Cognitive Development in Latin American Rural Poverty: What Do Researchers Should Consider for Conducting Fieldwork
Cognitive Sciences and Education in Non-WEIRD Populations: A Latin American Perspective
Lugar: London; Año: 2022; p. 59 - 74
ALVES, MV; EKUNI, R.; HERMIDA M.J.; VALLE LISBOA, J.
The Importance of Bringing the Latin American Perspective to Cognitive Sciences and Education
Cognitive Sciences and Education in Non-WEIRD Populations: A Latin American Perspective
Lugar: London; Año: 2022; p. 3 - 10
HERMIDA M.J.; SEGRETÍN M.S.; LIPINA S.J.
Quem disse que tudo está perdido? Compreendendo melhor as janelas de oportunidade no desenvolvimento.
Caçadores de neuromitos volumen 2
Lugar: Sao Paulo; Año: 2016;
SEGRETÍN M.S.; LIPINA S.J.; HERMIDA M.J.; SHEFFIELD T.D.; NELSON J.M.; ESPY K.A.; COLOMBO J.A.
Predictors of cognitive enhacement after training in preschoolers from diverse socioeconomic backgrounds
Development of executive function during childhood
Lugar: Lausana; Año: 2016; p. 337 - 350
HERMIDA M.J.
¿Quién dijo que todo está perdido? ¡Yo vengo a ofrecer mi cerebro!
Educando al Cerebro.
Lugar: Buenos Aires; Año: 2016; p. 105 - 108
LIPINA S.J.; SEGRETÍN M.S.; HERMIDA M.J.; PRATS, L.; FRACCHIA, C.; COLOMBO J.A.
Pobreza y desarrollo cognitivo. Consideraciones para el diseño de estrategias de intervención orientadas a su optimización
Desafíos del Desarrollo humano en la primera infancia
Año: 2015; p. 185 - 216
LIPINA S.J.; HERMIDA M.J.; SEGRETÍN M.S.; PRATS, L.; FRACCHIA, C.; COLOMBO J.A.
Investigación en pobreza infantil desde perspectivas neurocognitivas
La pizarra de Babel. Puentes entre Neurociencia, psicología y educación.
Lugar: Buenos Aires; Año: 2012; p. 243 - 264
SEGRETÍN M.S.; GOLDIN, A.; HERMIDA M.J.; COSTA M.E.; SIGMAN, M.; LIPINA S.J.
Diseño e implementación de un programa computarizado de entrenamiento de procesos cognitivos básicos en niños de edad escolar.
La pizarra de Babel. Puentes entre Neurociencia, psicología y educación.
Lugar: Buenos Aires; Año: 2012; p. 265 - 278
LIPINA S.J.; SEGRETÍN M.S.; HERMIDA M.J.; COLOMBO J.A.
Research on childhood poverty from a Cognitive Neuroscience perspective: examples of studies in Argentina.
International Handbook on Mental Health of Children and Adolescents: culture, policy and practices.
Lugar: Delhi; Año: 2011; p. 256 - 274